måndag 16 november 2009

Någon dag ska det bli snö, det lovar jag mig själv

Det är absolut morgon nu, herre gud vad jag är borta i huvudet.

Det ser allmänt för taskigt ut utomhus idag, har egentligen ingen lust att gå till skolan men det är faktiskt viktigt med tyskan och så vill jag helst inte få frånvaro för att jag inte tyckte vädret var särskilt party. Man borde kunna ha det som ett argument tycker jag, lärarna borde acceptera att man blir helt seg och tråkigt av grått och trist väder. De är väl inte heller så fulla av energi just nu. Jag längtar bara till snön, då kommer den fula marken bli lite finare. Snart så, snart är det jul men om det inte kommer lite snö kommer jag och massa andra dampa sönder. Snö är nästan halva julen, det räcker inte med en julgran enligt mig. Det ska vara vitt utanför så man ser någonting.

Erik gick till skolan för ungefär en timme sen, jag ska gå efter jag skrivit lite samhällskunskap och ätit gröt. Har faktiskt börjat med det, det äger. Man slipper vara hungrig i miljontals timmar innan lunch och man blir på bättre humör. En stund. Ni kanske undrar varför jag har bytt blogg och plattform? Om någon nu skulle göra det så ska jag berätta att jag var trött på min blogg och jag ville ha något ''enklare'' så nu finns jag här. Mening nu är att jag ska uppdatera varje dag, hoppas jag håller det. Det blev ju ganska många luckor på förra bloggen men det ska inte hända allt för ofta nu.

10 kommentarer:

  1. Tackar :) hoppas allt är bra med dig idag! Kram /M

    SvaraRadera
  2. sv; åh jag med
    jag tycker så mycket om mina väggar! puss

    SvaraRadera
  3. Yes, she is.
    Jaa, vädret kan verkligen påverka oss så mycket, konstigt nog. Tur för mig att jag gillar hösten & vintern då vi nästan har det året om! Dock gillar jag såklart våren och sommaren också, alla årstider har sin charm! ;)

    Londonblogg: http://emminlondon.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Egentligen gillar jag inte blogspot men det låter bra att du ska uppdatera varje dag :)

    SvaraRadera
  5. Nej, vad tråkigt :( Du får skaffa katt när du flyttar hemifrån:)

    SvaraRadera
  6. Varje dag, det är bra det! Men jag gillade nog mer när din blogg var vit! Man ser liksom lite lättare vad det står då. Eller så har jag bara kass syn^^

    SvaraRadera
  7. ja visst är det roligt att fynda!

    SvaraRadera
  8. verkligen! Vad ska du göra i vekcna då ? =)

    SvaraRadera